Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bart en Inge - WaarBenJij.nu Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bart en Inge - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon

Blijf op de hoogte en volg Bart en Inge

01 April 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Bryce Canyon NP

Eindelijk weer even tijd maken voor een reisverslag. Er gebeurd veel in korte tijd... Inmiddels hebben we Arizona, Utah en Nevada verlaten en zijn we weer onderweg naar de Golden State, California. Na alle kampeertrips, rotsen, hikes gaan we nu weer fijn chillen aan het strand.

Terug naar Bryce... een kalkplateau op hoogte met grillige rotspilaren die roze, oranje, rood kleuren en tussendoor felgroene dennenbomen. Een heel bijzonder landschap! Zeker nu er ook sneeuw lag! Het was hier dus wel een tikkie kouder... Na de heerlijke (warme) dagen aan het meer Lake Powell, dus op weg naar Bryce. Een paar uurtjes in de RV en de Red Canyons kwamen in zicht, prachtige geërodeerde rode rotsen. Een korte stop bij de immense campground van Ruby's Inn, een nagebootste Western fullservice met diner, pools, horse rides, shopping, Western photo-shoots etc., daarna door naar Bryce Canyon NP. Helaas geen plek meer vannacht op de camping in het NP, maar morgen misschien meer geluk. De sunset in Bryce nog overwogen, maar het zwembad van Ruby's Inn lonkte, dus snel terug naar de plek waar we een uurtje eerder ook al stonden. Lekker gebubbeld en geplonsd in het chloorrijke zwembad. So, prikogen... 'S nachts voor het eerst met min-temperaturen geslapen en ons 's ochtends warm gedanst in de camper. Vandaag hadden we meer geluk op de camping in Bryce..Een plekkie! Een oranje briefje erop (inmiddels zijn we ervaren) en door naar het eerste viewpoint van het park, waar een leuke trail startte. Optimistisch hadden we de rugdragers bepakt met eten en drinken voor de ochtend, want we zouden zo'n twee uur onderweg zijn. Dat laatste bleek niet nodig. Na een kwartier zaten we weer in de camper :). Brrr, koud en guur... ondanks onze thermokleding, fleece en windjack! Het alternatieve plan was fijn, met de camper de view-punten langs, even eruit hoppen voor een foto en een warme chocolademelk scoren. Prima middagbesteding. Inmiddels liep het richting vijven, dus voor de laatste keer naar buiten voor de sunset. Het zou een van de mooiste uitzichtpunten van het park zijn en dan lekker naar de camping met de verwarming hoog. En jawel, het bleek een prachtige sunset en heel bijzonder... De rotspilaren kleurden oranje en rood, Bart ging op z'n knieën en de kids dartelden er vrolijk omheen. Gaan jullie echt trouwen..?! Jaa!! Daarna een feestje gevierd met een kampvuurtje erbij. 'S nachts was het heeel koud (-8!), maar 's ochtends werden we blij verrast met een strakblauwe lucht en een zonnetje. Die dag een prachtige wandeling gemaakt van 5 km, de Navaja Loop Trail, steil het dal in en omhoog langs de afgrond weer naar boven. Heel gaaf om tussen al die rotspilaren te lopen! En Jip en Mirthe klauterden stoer mee. Daarna lekker terug naar ons bekende plekje bij Ruby's Inn, voor wederom een zwemavontuur, prikogen en heuse Western photo-shoot... Wat een bijzondere dagen Bryce Canyon!

• 10 April 2015 - 09:15

Liselotte:

Jihoeeeeee!!!!!!! Nogmaals gefeliciteerd! :-)

• 10 April 2015 - 22:01

Linda:

Hi Ing en Bart!! Wat een super mooi en romantisch nieuws!! Gaaf hoor om op zo'n mooie plek gevraagd te worden! Heerlijk om naar uit te kijken! Gefeliciteerd!! xx Sander en Linda

• 12 April 2015 - 22:06

Marjolei:

Wow!! Wat een leuk nieuws! Van harte gefeliciteerd!
    En wat een prachtige reis! Ik geniet hier heel erg mee van jullie mooie reisverhalen, ga zo door!
    Groetjes, Marjolein

• 13 April 2015 - 09:18

Kees En Antoinette:

Hallo gelukkig stel,
    dit is de eerste keer dat ik jullie verslag lees omdat ik eerder geen goed contact kon krijgen maar vandaag was dat geen probleem. Van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Wel een eind moeten vliegen om het aanzoek te doen maar weel romantisch en exclusief. Nog heel veel vakantieplezier en geniet van de vele ontdekkingen en verrassingen die jullie vast nog tegen zullen komen.
    Groetjes, Kees en Antoinette.

• 14 April 2015 - 21:02

Dorien Bogaerds:

Naaaaaahhh! Inge gefeliciteerd!!!! En Bart en kids natuurlijk ook :-)
    Super leuk en romantisch, geniet van elkaar!

• 16 April 2015 - 14:39

Fieke De Kroon:

Van harte gefeliciteerd!!!! Een mooier plekje om je lief ten huwelijk te vragen kan ik me niet voorstellen! Wat prachtig is het daar, he? Ook in Zion Parc geweest?

• 20 April 2015 - 23:01

Marja:

Hoi Inge en Bart,
    PROFICIAT, super leuk!

Wat hebben jullie een mooie vakantie zeg, en volgens mij genieten Jip en Mirthe volop.
    Mooi om te zien.
    Leuk ook al die prachtige foto's die jullie met ons delen.
    Geniet er nog lekker van.

Groetjes Marco en Marja

• 21 April 2015 - 10:20

Anny Roefs V.d. Ven:

Wat een prachtige reis met mooie verhalen.
    Bart en Inge proficiat met het goede nieuws, jullie gaan trouwen. In zo.n droomvakantie
    komen deze romantische "voor altijd liefde" natuurlijk boven. Wij wensen jullie nu al veel
    geluk. Vandaag 21 april ook de verjaardag van Bart. Proost Bart op je verjaardag en veel
    geluk voor jullie vieren.

• 28 April 2015 - 10:17

Hanneke Roefs:

Wow wat heerlijk hebben jullie het daar. Mama heeft me even jullie link gestuurd Bart, heerlijk om jullie avontuur te kunnen volgen. Hebben wij destijds ook gedaan, meest geweldige herinnering en straks een mooi boek van maken, heb je meteen je reisverslag voor later voor jip en myrthe! En wat fantastisch romantisch bart en inge dat jullie gaan trouwen, wat een feest. Geniet nog even lekker samen daar! Dikke kus van ons uit Breda, joost hanneke willem, vive en lore xxxxx