Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Bart en Inge - WaarBenJij.nu Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Bart en Inge - WaarBenJij.nu

Zion National Park

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart en Inge

04 April 2015 | Verenigde Staten, Hurricane

Nu we als een cowboy familie vereeuwigd zijn, rijden we door naar Zion National Park. Schijnt na Yosemite NP in Californië het tweede populairste klimterrein te zijn. We maken in ieder geval een gave entree langs de oost ingang van het park, waar gelijk enorme granieten rotsen de smalle slingerende weg flankeren. Ook de temperatuur is weer dragelijk en korte broek waardig, heerlijk! Na de smalle tunnel, waar we slechts in kolonne doorheen kunnen, komen we in Zion vallei aan. Gelukkig heb ik slechts een beperkte hoogtevrees en zit het stuur gelukkig links in de auto. Het sturen langs de ravijnen gaat dan ook prima en wauw wat een gaaf panorama. De Virgin river heeft deze Canyon uitgesleten vanuit de Mojave Dessert. Al deze canyons vormen de Grand Staircase, waarbij Bryce de hoogste is, dan Zion en vervolgens de grand Canyon. Dit zie je dan ook terug aan de lagen van de rots kleuren. Na al onze reizen zijn we wel wat gewend, maar de uitgestrektheid van dit gebied is indrukwekkend, dun bevolkt en eigenlijk zo dicht bij grote steden in de USA. De Amerikanen zijn hier voltallig op Spring break, en rijden gerust 4-5 uur in hun eigen staat Utah, om voor eerst deze canyon te zien. We hebben heerlijke kampeer dagen, nadat we ons campingplekje om 08 uur ’s ochtends “veroverd” hebben. Je moet hier namelijk een kaartje op een plek hangen om te reserveren, “first comes, first served”. Jip en Mirthe gaan weer hun Junior Ranger pakket invullen, een boekje met kleurplaten, vragen over dieren en behoud van natuur etc. Heel schattig, moeten ze ook de eed bij een ranger afnemen. Jip hebben we een echte ranger rugzak gegeven, waar hij de hele dag mee in de weer is, trui, verrekijker, schep, iets lekkers, kompas, alles gaat mee. De laatste dag zien we zelfs een bergbeklimmer met de verrekijker, echt cool!! Eekhoorns zien we ook in overvloed. Dat zijn trouwens de gevaarlijkste dieren hier in het park, tenminste, waar mensen bij betrokken zijn. Die worden allemaal gebeten als ze ze willen voeren. Gelukkig heeft onze eekhoorn de verstopte paaseitjes met rust gelaten.

Tags: zion