Page/Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Bart en Inge - WaarBenJij.nu Page/Lake Powell - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Bart en Inge - WaarBenJij.nu

Page/Lake Powell

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart en Inge

28 Maart 2015 | Verenigde Staten, Page

Page gaat rustpunt worden aan, doel camping Wahweap aan Lake Powell. Tocht van 250 mile, weer woestijn, rode bergen etc. Lijkt bijna zo gewoon dit dagelijks te zien, maar het is gewoon niet te bevatten hoe enorm uitgestrekt dit gebied in Arizona en Utah is. We gaan niet door het Navajo reservaat rijden naar Monument Valley. Teveel gedoe voor kids, met de reistijd. Eind van de dag rijden we langs Horseshoe Bend. Daar worden we na 20 minuten lopen verrast met het tot nu toe spectaculairste (en gevaarlijkste) uitzicht over de Canyon. Cool! Colorado river is trouwens niet meer rood, maar mooi blauw/groen.We rijden vervolgens over de Glen Canyon dam, die in 1966 geopend aangelegd werd. Het duurde 17 jaar voordat het Lake Powell gevuld was. Dat meer is dan ook tweede grootste meer van Amerika, 655 km2 groot, lengte van oevers 3140 km. Wederom prachtig gezicht, blauwe water en de zonverlichte bergen. See for yourself hoe prachtig uitzicht wij van onze campground hebben.
Ochtend lekker relaxen met kids. Eigenlijk willen we gaan zwemmen, maar water is hier 8 graden… Dus we besluiten naar andere oever te rijden, om te lunchen en te kayakken. Lunch wordt uiteraard een burger met friet, maar dit was pas onze eerste hoor! (of tweede, maar enorm lekker) Deze prachtige canyon vraagt er natuurlijk om om in te duiken, dus dat doen we dan ook. Koud, maar super lekker. Heerlijke dag. Morgen gaan we de Antilope Canyon bezoeken, die ook prachtig schijnt te zijn.

• 13 April 2015 - 12:18

Will:

Hé trotters,
    Ik dacht dat ik al een reactie had gegeven, kennelijk is hij met de tijd gevlogen.
    Leuk om de verhalen te lezen, waar ik vorig jaar ook ben geweest. Heel herkenbaar