De Reis gaat beginnen!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bart en Inge - WaarBenJij.nu De Reis gaat beginnen!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bart en Inge - WaarBenJij.nu

De Reis gaat beginnen!!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Bart en Inge

04 Maart 2015 | Nederland, Amsterdam

Hi there!

Daar zijn we dan... eindelijk! Onze roadtrip zuid-west USA is begonnen!! Inmiddels al zo'n anderhalve week. De dagen vliegen hier voorbij, met iedere dag een nieuw avontuur. Wat is het te gek om hier te avonturieren, samen te zijn, te ontdekken en herinneringen te maken. Om het niet te vergeten gaan we wat indrukken, avonturen en foto's droppen en hebben we heel handig meteen een heus reisboek :).

Even terug in de tijd... Om 5.00u 's nachts bepakt en bezakt naar Schiphol. En we sjouwen nogal wat kilo's mee... (ik denk zo'n 90 kilo!). We vallen onder de categorie luxe 'backpackers'. Nog even zwaaien naar opa Will (tot over 5 weken in San Francisco!) en dan door naar de douane. Hebben we alles? Jaaaa! Onze reis gaat beginnen! Helaas vertrekt ons vliegtuig, United Airlines, met vertraging. We maakten ons (nog) geen zorgen, we hadden 1 uur en 3 kwartier speling voor de aansluitende vlucht van Houston naar LA. Goede vlucht gehad, 12 uur uiteindelijk, met tegenwind! Kids deden het super, vermaakten zich prima. Beetje jammer dat de tv'tjes op de stoel voor je, geen enkel signaal gaven... Leve de IPad en IPhones :)! En knutselpakketjes en kadootjes... De tegenwind kwam ons duur te staan, we misten de aansluiting op LA. Balen, wat nu..? Mogelijk met de volgende vlucht mee (een uurtje later) en anders over drie uur.. Hmm, jongens duimen draaien. Jip draaide wel mee, maar Mirthe was inmiddels hartstikke gaar... We werden op de stand-by list gezet en op de stand-by bank... Op een rijtje, samen met nog 4 anderen. De Amerikaan naast ons liep al ijsberend heen en weer en riep luid dat het echt niet normaal was dat hij met zijn 'goldcard' geen voorrang kreeg. Wij duimden verder... Nadat de wachtruimte leeg was, werd wij gelukkig als eerste geroepen en bleek dat er nog plekjes vrij waren! Yes!! Het waren wel vier aparte plekjes in een oververhit vliegtuig waar mensen al lang zaten te wachten... Ze keken niet heel vriendelijk toen wij binnenkwamen. Gelukkig was daar een zeer behulpzame steward aan boord (we need some space for this lovely family of four..), was ook dat gefixt en zaten we fijn naast elkaar. Nog drie en een half uur doorvliegen, dommelen, slapen en eindelijk... Los Angeles in zicht! Shuttle bus geregeld naar ons Airporthotel en daar waren we...op de plek van bestemming!! Hier ging het avontuur beginnen. 4.00u 's nachts Nederlandse tijd, LA tijd 19.00u... Pffff, we waren hartstikke gaar. Voor de vorm nog even 'eten' (jammie, cup of soup en krentenbollen) en dan eindelijk sssslapen. Wat een vlucht, volgende keer KLM ;).